29 maio 2009

HA'Aki

a short abstract-impressionist film in which the animation and the music were made simultaneously in an organic process of symbiotic creativity.

25 maio 2009

Eles andam aí...

10 People Rumored To Be Alive After Death

Alive & tweeting:
@TupacShakur
@TheAndyKaufman
@ElvisPresley
@JimMorrison
@AdolfHitler
@JesseJames
@AlexanderI
@LouisXVII
@JesusChrist

Viciados nos ecrãs


Screen Addiction
: Does the overuse of screens alter our perceptions of reality? [...] We spend more time making eye contact with our screens than with our neighbors.

Americans Watching More TV Than Ever; Web and Mobile Video Up too: More Time Watching All Screens

24 maio 2009

No optimismo, Portugal é fácil de descobrir


Study indicates people by nature are universally optimistic: optimism is highest in Ireland, Brazil, Denmark, and New Zealand and lowest in Zimbabwe, Egypt, Haiti and Bulgaria.

The Whole World Is Optimistic, Survey Finds: Nearly 90 percent of people around the globe expect the next five years to be as good or better than life today.

19 maio 2009

Atlantis com Sol em fundo

Sic Transit: Remarkably, the Shuttle Atlantis is traveling at 15,500 miles per hour, and the transit itself lasted only eight-tenths of a second, which gives you an idea of the depth of knowledge and preparedness required of the photographer Thierry Legault

09 maio 2009

Quantos sites há na Web?


Web growth peaked in 2007 but might be back with a vengeance in 2009: At the beginning of 2009, the Internet had 185.5 million websites. In April 2009, that number had shot up to a whopping 231.5 million websites, an increase by 46 million in just a few months. Note that this almost matches the entire year’s growth in 2007.

07 maio 2009

i: o jornalismo de cidadão num jornal adulto (sem estatuto editorial?)

O jornal i surgiu hoje em banca e online, com aposta no (agora já tradicional) jornalismo de cidadão ou iRepórter.


Para quem quiser e não souber como partilhar os seus conteúdos com o i, este disponibiliza uma "Ajuda". Curiosamente e no que parece ser o local apropriado, nada é dito sobre o que acontece após a entrega dos conteúdos.

O potencial iRepórter deve ler os "Termos de utilizaçao" para saber que "O utilizador, com o envio e (ou) a inserção de conteúdos no site, quer sejam artigos, fotografias, vídeos ou outros, transfere todos os direitos de autor ou de propriedade intelectual sobre os mesmos para a Sojormedia Capital, SA.". Ou seja, entregue os seus "artigos, fotografias, vídeos ou outros" e esqueça que eram seus.

Mas há mais. Por exemplo, não envie originais porque podem ser destruídos sem apelo se a empresa suspeitar que o material é copiado. A sério. "A Sojormedia Capital reserva-se o direito de retirar do site, suspender, destruir ou não divulgar qualquer material susceptível de não respeitar as regras legais, designadamente o Código de Direitos de Autor e Direitos Conexos". Isto após o utilizador assegurar à Sojormedia Capital que detém "todos direitos de autor, quer morais quer patrimoniais e de propriedade intelectual sobre os mesmos".

Não envie imagens originais por outra razão: a empresa "reserva-se" o direito de "alterar os conteúdos (...) sem necessidade de pré-aviso e pelo período que entender necessário, não lhe sendo exigível qualquer responsabilidade ou indemnização".

Finalmente, o i revela uma excentricidade positiva para dinamizar a compra do jornal em papel por menores porque "Os menores de 18 anos deverão obter autorização dos pais ou de quem exerce o poder paternal, antes de acederem ou disponibilizarem dados pessoais no site". E "sempre que tiver conhecimento desse facto", a empresa "não autorizará a utilização do site por menores de 18 sem autorização dos pais". Não diz é como vai impedir menores de acederem ao site ou descobrir a idade de quem acede online. Mas a ideia é boa...

P.S.: alguém descobriu onde está o Estatuto Editorial do i? Devia "ser inserido na primeira página do primeiro número da publicação", segundo a lei de Imprensa.

Bush em retrospectiva no ano de 2059

06 maio 2009

12 passos

12 Stages of Social Media
1. Curiosity
2. Interest
3. Novelty
4. Excitement
5. Inviting Everyone You Know
6. Optional: Inviting the Wrong Person (skip to 9)
7. Massive Use / Addiction
8. Slight Abuse / Accidental Use
9. Annoyance / Frustration
10. Cutting Way Back
11. “Going Dark” / “Taking a Break” / “Going Private”
12. Acceptance / Renewed Curiosity

03 maio 2009

É hoje

World Press Freedom Day: to draw attention to the role of independent news and information in society, and how it is under attack.
10 Worst Countries to be a Blogger: CPJ names the worst online oppressors. Booming online cultures in many Asian and Middle Eastern nations have led to aggressive government repression. Burma leads the dishonor roll.

01 maio 2009

O que se fotografa para o Flickr

Analysis of Flickr photos could lead to online travel books:
• The top 25 most photographed cities in the Flickr data are (in order): New York City, London, San Francisco, Paris, Los Angeles, Chicago, Washington, D.C., Seattle, Rome, Amsterdam, Boston, Barcelona, San Diego, Berlin, Las Vegas, Florence, Toronto, Milan, Vancouver, Madrid, Venice, Philadelphia, Austin, Dublin and Portland.

• The top seven most photographed landmarks are (in order): Eiffel Tower, Paris; Trafalgar Square, London; Tate Modern museum, London; Big Ben, London; Notre Dame, Paris; The Eye, London; and the Empire State Building, New York City.

Interestingly, the Apple Store in midtown Manhattan was the fifth-most photographed place in New York City -- and the 28th-most photographed place in the world.

Sam Winston