01 junho 2006

VITAMEDIAS

Newspapers woo bloggers with mixed results: Blogs written by so-called citizen journalists are increasingly challenging newspapers for readers. According to a recent study by Forrester Research, blogs and newspaper Web sites now have the same audience share--about 17 percent--among Internet users between the ages of 18 and 24.
"Newspapers still have a larger overall audience," says Charlene Li, a Forrester analyst. "But blogs are catching up quickly."

Internet Ads Rise 38 Percent in First Quarter: In the first quarter, online advertising soared 38 percent as advertisers devoted a record US$3.9 billion to target consumers on the Web, according to the Interactive Advertising Bureau and PricewaterhouseCoopers. [Ex.: Internet ads have close shave]

La publicidad se prepara para aterrizar a lo grande en Internet: la publicidad en Internet sólo supone entre el 2 y el 3 % del total de la inversión publicitaria. [...]
La mayoría de los participantes han insistido en que no hay un modelo definido de publicidad en Internet, que se sigue haciendo lo mismo que en los medios tradicionales, que hay que innovar y ser creativos e investigar cuál es la ruta que sigue el consumidor para adquirir los productos. Pese a todo hay mucho optimismo y algunos incluso se han atrevido a sugerir que en cinco años toda la publicidad podrá ser digital.