24 julho 2003

VITAMEDIAS
Study: Internet tops TV in battle for teens' time: Teens and young adults spend more time on the Net than they do watching TV, a study says today.
Several studies have chronicled the increasing amounts of time spent online by teens and young adults weaned on computers and cellphones. But this time, the Internet seems to have a solid lead.
The study of 13- to 24-year-olds, by Harris Interactive and Teenage Research Unlimited, finds that young people spend an average of 16.7 hours a week online (not including e-mail), compared with 13.6 hours watching TV.
[act.: Web marketing sells like teen spirit: Smart marketers will use the Web if they want to harness some of that teen spirit, according to a new study on media consumption among young people.
act. II: Portugueses preferem notícias na TV e música na rádio: Os portugueses escolhem a televisão para ver notícias e preferem a rádio para ouvir música, revela um estudo da União Europeia, divulgado sexta-feira, que acrescenta ainda que a grande maioria não usa computador.
O Eurobarómetro, cujo trabalho de campo foi produzido entre Março e Abril deste ano, indica que 98,7% dos cidadãos portugueses vêem televisão. [...]
De acordo com o estudo, 25,1% lê o jornais cinco a sete vezes por semana, enquanto 25,5 assume que não tem o hábito de comprar jornais.
[A] maioria dos portugueses (74,7%) não usa computador, enquanto apenas 10,1 reconhece que o utiliza todos os dias.]