18 abril 2008

Uma questão e uma acção

What's A Blogger? Bloggers are younger and higher percentages are Hispanic & African American than the general population. A higher percentage of Democrats than of Republicans are blogging.

Now that Blogging might better be called a market segment rather than a market niche, it's useful with regard to positioning the marketing message to understand what a Blogger looks like, as distinguished from the rest of the population. According to the BIGresearch Simultaneous Media Survey, 26% of all adults say they regularly or occasionally blog. [...]

Analysis of Bloggers shows that they are using most forms of new media significantly more than the average market. [...]

Although Bloggers are more likely to use new media, the analysis finds that more conventional forms of media trigger their Internet searches. Magazines, at 51.6%, rank highest, followed by:

* 48.8% reading an article
* 46.1% broadcast TV
* 44.5% cable TV
* 42.5% face-to-face communication
* 39.7% newspaper

Torke 2.0 criada para activar marcas nas redes sociais: A Torke Stunt está a criar uma nova unidade de negócio que vai apostar na activação de marca nas redes sociais e na blogosfera, a Torke 2.0. [...]

A Torke 2.0, diz o criativo, ficará assim focada na produção de peças de marketing viral, na concepção de blogues interactivos, onde vão ser convidados bloguers para comentarem o lançamento de um determinado produto, na activação de acções específicas nas mais variadas redes sociais, o que também passa por convidar os consumidores para criarem conteúdos para as marcas, assim como na análise de tendências através da recolha de informação existente na blogosfera. [...]

A nova unidade já tem em vista “cinco grandes clientes”, estando prevista uma facturação de 250 mil euros no primeiro ano de actividade.

[Uma dúvida: 50 mil euros por cliente?]